Kommunal Ung till Sydafrika

Vi är 5 ungdomar som har fått en otrolig chans att få åka till Sydafrika via Kommunal.

Här kan du följa oss inför resan och även på plats i Sydafrika.
Vi kommer att jobba med att utbilda regionala skyddsombud i den gröna sektorn.
Men framförallt kommer vi att utbyta mycket erfarenheter när vi åker runt och tittar på de olika plantagerna och jordbruken.

torsdag 25 november 2010

Telefonen ringer 08:00 och jag hoppar upp snabbt eftersom jag bara har 15 minuter på mig att borsta,tvätta, ta på kläder och få i mig en kopp kaffe. På väg ut från huset träffar jag Sara som med en bestämd tonläge påminner mig om alla saker som ska med, tur att någon har koll. Robban eskorterar mig till restaurangen eftersom lokal sinnet är urkopplat pga alla intryck. En snabb kaffe intas ute på uteserveringen som bjuder på en syn utan dess like. Nu var det dags för briefing och Mpoloso berättar om dagens besök. Banan , socker rör och apelsin/citrus farmer skulle besökas eftersom dom ingick i projektet. Jag avbryts hela tiden under mitt skrivande i minibussen av små tvärbromsningar och upphetsningen av tjejerna då vi bla ser apor vandra fritt på vägen. Titta titta! Ohhh va gullig! Shiitttt va häftig! Robban har en lite coolare status och sitter o pillar på sin lur efter att ha skrivit ner dagens frågor på ett block. Nu är mitt knä varmt nog o jag får avsluta för stunden. Dånt bi angry mi frienzz bi heppy! Shapp shapp… H/Roland

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar